- PWS Konstanta S.A. jest wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000073190, a dokumentacja Spółki jest przechowywana w Sądzie Rejonowym
w Bielsku-Białej VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. - Spółka posiada kapitał zakładowy opłacony w całości w wysokości 650.000,00 zł.
- Spółka posiada NIP 937 000 61 46 oraz numer REGON 070490343.
- Spółka jest brokerem ubezpieczeniowym i reasekuracyjnym oraz wykonuje działalność brokerską w zakresie ubezpieczeń i w zakresie reasekuracji pod firmą PWS Konstanta S.A. z siedzibą
w Bielsku-Białej przy ul. Warszawskiej 153, 43-300 Bielsko-Biała. - PWS Konstanta S.A. jest wpisana do rejestru pośredników ubezpieczeniowych pod numerem 00000092/U oraz pod numerem 00000006/R. Informacje z rejestru pośredników ubezpieczeniowych są udostępniane za pośrednictwem strony internetowej Komisji Nadzoru Finansowego pod adresem: https://rpu.knf.gov.pl/ po wypełnieniu formularza elektronicznego, w którym należy podać żądane dane, w szczególności dane identyfikujące podmiot, którego dane mają być udostępnione, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz udostępniania informacji z tego rejestru z dnia 27 grudnia 2018 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 2467 z późn. zm.).
- PWS Konstanta S.A. posiada zezwolenie Ministra Finansów z dnia 31 marca 1995 r. o numerze 516 na prowadzenie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń oraz zezwolenie Ministra Finansów z dnia 5 kwietnia 1995 r. o numerze 21 na prowadzenie działalności brokerskiej
w zakresie reasekuracji. - PWS Konstanta S.A. podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
- PWS Konstanta S.A. nie posiada akcji, ani udziałów zakładu ubezpieczeń. Akcje PWS Konstanta S.A. nie są w posiadaniu jakiegokolwiek zakładu ubezpieczeń.
- Klient w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 10 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, to jest – w przypadku umów ubezpieczenia: poszukujący ochrony ubezpieczeniowej, ubezpieczający lub ubezpieczony, – w przypadku umów gwarancji ubezpieczeniowej: zleceniodawca gwarancji ubezpieczeniowej, jest uprawniony do złożenia reklamacji, skargi lub zażalenia do PWS Konstanta S.A. oraz do pozasądowego rozwiązywania sporów.
- Klientowi PWS Konstanta S.A. będącemu osobą fizyczną przysługuje prawo złożenia reklamacji w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, tj. prawo skierowania wystąpienia do PWS Konstanta S.A., w którym zgłasza on zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez PWS Konstanta S.A. Reklamację składa się w każdej jednostce PWS Konstanta S.A. obsługującej klienta.
- Reklamacja może być złożona w formie:
– pisemnej – osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe przesłaną na adres: PWS Konstanta S.A. ul. Warszawska 153, 43-300 Bielsko-Biała;
– ustnej – telefonicznie dzwoniąc pod numer pod numer (33) 815 70 53 albo osobiście do protokołu podczas wizyty w każdej jednostce PWS Konstanta S.A;
– elektronicznej – wysyłając e-mail na adres pws@pwskonstanta.pl
- PWS Konstanta S.A. rozpatruje reklamację i udziela na nią odpowiedzi, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, z zastrzeżeniem, że w szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w w.w. terminie 30 dni, PWS Konstanta S.A. przekazuje osobie, która złożyła reklamację, informację, w której wyjaśnia przyczynę opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy, określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Odpowiedź PWS Konstanta S.A. na reklamację zostanie dostarczona osobie, która ją złożyła,
w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji w rozumieniu ustawy
z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych lub pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek tej osoby. - Klientowi PWS Konstanta S.A. będącemu osobą fizyczną przysługuje prawo wniesienia do Rzecznika Finansowego wniosku dotyczącego: nieuwzględnienia roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji, niewykonania czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą tej osoby w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację.
- Skargę lub zażalenie, niebędące reklamacją, o której mowa w pkt. 10 powyżej, składa się
w formach określonych w pkt. 11 powyżej, w każdej jednostce PWS Konstanta S.A. obsługującej klienta. Skargi i zażalenia rozpatrywane są przez osobę lub jednostkę organizacyjną określoną przez Zarząd PWS Konstanta S.A. w regulacjach wewnętrznych obowiązujących na dzień składania skargi lub zażalenia. Informacja w tym zakresie jest dostępna w jednostkach organizacyjnych PWS Konstanta S.A. PWS Konstanta S.A. rozpatruje skargę lub zażalenie
i udziela na nie pisemnej odpowiedzi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania, a w przypadku niemożności ich rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi
w powyższym terminie zawiadamia pisemnie wnoszącego z podaniem przyczyny zwłoki i nowego terminu rozpatrzenia sprawy. - Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla PWS Konstanta S.A. do pozasądowego rozpatrywania sporów, jest Rzecznik Finansowy, którego adres strony internetowej jest następujący: rf.gov.pl oraz Sad Polubowny Przy Komisji Nadzoru Finansowego, którego adres strony internetowej jest następujący: www.knf.gov.pl oraz Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, którego adres strony internetowej jest następujący: www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny.
- Klientowi PWS Konstanta S.A. będącemu konsumentem przysługuje prawo zwrócenia się o pomoc do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta.